Ευρωπαϊκά Προγράμματα Περ/κης Δν/σης Εκπ/σης Κρήτης

Αναλυτικά στοιχεία

Τίτλος προγράμματος: Unesco Heritage

Επιστροφή στην προβολή όλων των προγραμμάτων

Στοιχεία σχολικής μονάδας ή φορέα

6 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΟΥ

http://6ogymnasio.gr/www/

6ogymnasio@gmail.com

Βαθμίδα: ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Νομός: ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Στοιχεία προγράμματος

Είδος προγράμματος: Erasmus+ KA2

Χρονική διάρκεια: 2014 - 2016

Ιστότοπος προγράμματος:

Στοιχεία επικοινωνίας: Μαρία Φίλη filimariagr@yahoo.gr

Εταίροι

  • COLEGIUL NATIONAL "LIVIU REBREANU", Bistrita .Ρουμανία.
  • Agrupamento de Escolas Dr. Mario Sacramento.Aveiro Πορτογαλία
  • Hasan Sadoglu vocational and Technical Anatolian High School. Istanbul. Τουρκία
  • Turisticko ugostiteljska skola. Split Κροατία
  • ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE CASTELNOVO NE MONTI. Ιταλία
  • Zakladni skola Ostrava, Nadrazni 117, p.o.Ostrava. Τσεχία

Αναλυτική περιγραφή (ελληνικά)

 

Το εταιρικό σχήμα αποτελείται από σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από επτά χώρες (Ρουμανία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ελλάδα, Κροατία, Ιταλία και Τσεχία), με πλούσια συμβολή στην ευρωπαϊκή πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά.

 

Το πρόγραμμα "Unesco Heritage"  συγκεντρώνει την επιθυμία μας ως καθηγητές να διδάξουμε στους μαθητές μας πώς να διδάσκονται από το παρελθόν και να αναγνωρίσουν τη σημασία της διατήρησης, της συντήρησης και της εκτίμησης του. Είμαστε όλοι μέρος ενός συνόλου. Οφείλουμε να αγαπάμε ό, τι μας ενώνει.

 

Η πολιτιστική κληρονομιά είναι υπό σοβαρή οικονομική και κοινωνική πίεση. Είναι επιτακτική ανάγκη να εκστρατευτούμε για την υπεράσπιση και τη διατήρησή της ως κάτι το μοναδικό και ανεπανάληπτο. Πρόκειται για μια κοινωνική και πολιτική αναγκαιότητα, δεδομένου ότι η μελέτη του παρελθόντος μπορεί να οδηγήσει μόνο σε καλύτερα μελετημένες αποφάσεις για το μέλλον μας.

 

Στόχος μας είναι να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση, έτσι ώστε οι κυβερνήσεις, πιεζόμενοι  από την κοινή γνώμη, να αλλάξουν την   πολιτική τους όσον αφορά την πολιτιστική κληρονομιά. Είναι καθήκον του σχολείου, ως διδακτικό και εκπαιδευτικό ίδρυμα, να ενσταλάξει στη νεολαία και στη σχολική κοινότητα, την αξία υπεράσπισης και  διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, δημιουργώντας έτσι ενημερωμένους, ενεργούς και παρεμβατικούς  πολίτες. Πιστεύουμε ότι είναι επείγουσα ανάγκη να αφυπνίσουμε συνειδήσεις, να εκπαιδευσουμε τους νέους ώστε  να αλλάξει η νοοτροπία τους και να δημιουργήσουμε μια νέα γενιά  ενδιαφερόμενων πολιτών οι οποίοι μπορούν να συνδεθούν  με τις ρίζες τους και  την κληρονομιά τους και να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη διατήρησής της. Το πρόγραμμα αυτό σκοπεύει να ενθαρρύνει τη αναζήτηση και την εδραίωση της γνώσεων στους νέους μας. Με ένα μοντέρνο και καινοτόμο τρόπο, προσπαθούμε να παρακινήσουμε τους μαθητές μας σε μια δια βίου μάθηση και να εδραιώσουμε  τη σημαντικότητα του σχολείου σε αυτή τη διαδικασία.

 

Το πρόγραμμά μας  στοχεύει επίσης να αναπτύξει καλές πρακτικές που οδηγούν στην παγίωση  συγκεκριμένων στόχων της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, δεδομένου ότι ο κύριος σκοπός του είναι να αλλάξει η νοοτροπία και στάση απέναντι στην ιστορική κληρονομιά, και να  συμβάλλει στη βελτίωση της  πολιτικής διατήρησης τους. Σκοπός του είναι να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε οι νεότερες γενιές να εκπαιδευτούν σχετικά με τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς, η οποία, άλλωστε, αποτελεί τη συλλογική μας μνήμη. Σκοπεύουμε να αναπτύξουμε δημιουργικές και καινοτόμες ιδέες που επιδιώκουν να ελαχιστοποιηθεί το κοινωνικό πρόβλημα της λήθης και της έλλειψης ευαισθησίας απέναντι στις ιστορικές αξίες.

 

Η πολιτιστική κληρονομιά δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Πρέπει να τη τροφοδοτούμε , να τη συντηρούμε και να την αγαπάμε σαν  μια αληθινή μορφή ζωής.

 

Οι δραστηριότητες που έχουν προγραμματιστεί από την συνεργασία μας είναι:

 

1. Μια κοινή ιστοσελίδα για  επικοινωνία (forum για τους εκπαιδευτικούς,  παρουσιάσεις, φωτογραφίες και ένα forum για τους μαθητές) και διάδοση.

 

2. Εργαστήρια για νέα εκπαιδευτικά εργαλεία και στρατηγικές.

 

3. Διαπολιτισμικό φεστιβάλ σε μία από τις χώρες.

 

4. Ένα τελικό διεθνές συμπόσιο με  άρθρα που θα δημοσιεύονται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

 

5. Ανάπτυξη ενός νέου  προγραμμάτων σπουδών «ευρωπαϊκής πολιτιστικής ταυτότητας»  οποίο θα εμπλέκει τους μαθητές σε παρωθητικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έχουν ως αποτέλεσμα τη συσσωρευόμενη , συνεργατική γνώση:

 

- Δημιουργία  ένος mini-puzzle με τα εθνικά μνημεία της UNESCO και εθνικά σύμβολα, σε επιτραπέζιο παιχνίδι, και σε εικονική μορφή.

 

- On-line διαγωνισμός για ένα ευρωπαϊκό χάρτη με τη ζωγραφική των μαθητών .

 

- Δημιουργία ηλεκτρονικού ευρωπαικού χάρτη των μνημείων της Unesco με δραστηριότητα αναζήτησης  εικόνων .

 

- Επικοινωνία μέσω e-twinning camera με σκοπό τη βελτίωση του νέου προγράμματος σπουδών και την ανάπτυξη κοινών εργαλειών αξιολόγησης και μέτρησης του βαθμού ικανοποίησης των μαθητών.

 

-Σχεδιασμός ηλεκτρονικών μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων πληροφορικής.

 

Οι στόχοι μας είναι κυρίως μαθητοκεντρικοί  καθώς έχουμε ως στόχο να:

 

- ενσταλλάξουμε "καλές πρακτικές" στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

- προσφέρουμε ,μέσα από τη γνώση της παγκόσμιας κληρονομιάς , στους νέους την αίσθηση οτι ανήκουν σε μια ευρωπαϊκή κοινότητα με ισχυρή πολιτιστική ταυτότητα και συνέχεια.

 

-δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για πολυπολιτισμικές εμπειρίες που προωθούν τον σεβασμό για την κοινωνική, γλωσσική και πολιτιστική πολυμορφία.

 

  -παγιώσουμε  την ιδιότητα του ευρωπαίου πολίτη μέσω πολιτιστικών και γλωσσικών ανταλλαγών.

 

- αποδείξουμε την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων μεταξύ της τοπικής, περιφερειακής, εθνικής και ευρωπαικής Ιστορίας.

 

- με βάση την ιστορική έρευνα, να αναπτύξουμε δεξιότητες επικοινωνίας, χρήσης ΤΠΕ και ξένων γλωσσών.

 

- βελτιώσουμε τις δεξιότητες επεξεργασίας δεδομένων και τις γλωσσικές δεξιότητες, δίνοντας στους φοιτητές  χειροπιαστή εμπειρία στο σχεδιασμό και την οργάνωση ενός κοινού σχεδίου.

 

-εφαρμόσουμε προγράμματα στο πλαίσιο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

 

-αναπτύξουμε τις  οριζόντιες ικανότητες των ευρωπαίων μαθητών.

 

-αποδείξουμε την προθυμία μας να ενσωματώνουμε καλές πρακτικές και  νέες μεθόδους στην καθημερινή διδασκαλία  και, συνεπώς, να  ενισχύσουμε το επαγγελματικό προφίλ ενός δυναμικού και προσηλωμένου ευρωπαίου δάσκαλου.

 

Κάθε πνευματική παραγωγή θα είναι προσβάσιμη στο ευρύ κοινό μέσω του διαδικτύου και σε έντυπη μορφή. Θα υπάρξουν επίσης δραστηριότητες διάδοσης σε κάθε χώρα μέσω  ψηφιακών παρουσιάσεων, εκθέσεων, φεστιβάλ, συνεντεύξεων, blogs, e-magazine, άρθρων,ΜΜΕ. Το πρόγραμμα και η ιστοσελίδα του θα είναι ανοιχτή και σε άλλες πόλεις στην Ευρώπη, έτσι ώστε άλλα σχολεία να μπορούν να μάθουν για τη πολιτιστική κληρονομιά και την ανάγκη συντήρηση της.

 

Description in English

The partnership consists of schools from seven countries (Romania, Portugal, Turkey, Greece, Croatia, Italy and Czech Republic) with a rich contribution to European spiritual and cultural heritage.

The ?Unesco Heritage? Project brings together our desire as teachers to teach our students how to be taught by the past and recognize the importance of sustaining, preserving and appreciating it. We are all part of a whole; we should cherish what unites us.

Cultural heritage is under severe economical and social pressure. It is imperative that we campaign for its defense and preservation as something unique and unrepeatable.  It is a social and political urgency since contemplating about our past can only lead to better educated decisions about our future.

We aim to raise awareness so that governments, pressured by public opinion, change their misleading politics concerning heritage. It is the school?s duty, as a teaching and educational institution, to instill in the youth and in the school community, the values of defending and preserving our cultural heritage thus creating active and interventional citizens. We believe it is urgent to awake consciences, educate to change mentalities and create a new generation of concerned citizens who can relate to their roots, heritage and realize the need to preserve it. This project intends to stimulate the pursuit and consolidation of knowledge in our youth. In a playful and innovative way, we try to motivate the students for a lifelong learning and instill in them the importance of school in this process.

Our work proposal also aims to develop good practices leading to the consolidation of concrete objectives in the Social Entrepreneurship, since the main purpose of it is to change mentalities and attitudes to historical heritage, helping to enhance conservation ethic. It is intended to provide the conditions so that the younger generations can educate themselves on the importance of the preservation of our cultural and natural heritage, which, moreover, constitute our collective memory. We propose to develop creative and innovative ideas that seek to minimize the social problem of forgetfulness and lack of sensitivity towards historical values.

Cultural heritage is not to be taken for granted. We need feed it , preserve and cherish it as a true life form.

The activities planned by our partnership are:

1. A common web page for communication  (forum for teachers, school presentations, photos  and a forum for students) and dissemination.

2. Workshops on new educational tools and strategies .

3. An intercultural festival in one of the country.

4. A final international symposium with articles that will be published in printed and electronic format.

5. Development of new ?European cultural identity? curricula by engaging the students in motivating and educational activities that result to accrued, cooperative knowledge:

- create a mini-puzzle with UNESCO national monuments and national symbols,  as a board game, and in virtual format.

-create an on- line competition for a European map with students? painting, (Unesco tangible heritage).

-create a photo-hunting  European  electronic-map, using photos of  Unesco tangible heritage monuments.

-use an e-twinning camera for improving this new curricula and develop common evaluation tools to measure the satisfaction grade of the students.

-develop electronic lessons using IT tools.

Our  goals are mainly student focused as we aim to:

-Instill "good practices" in heritage preservation.

- Provide the younger with a sense of belonging, to a European community with strong  cultural identity and continuity through the knowledge of the Unesco World  Heritage

-Provide the conditions for multicultural experiences that promote respect for social, linguistic and  cultural diversity.

 -Consolidate a sense of European citizenship through cultural and linguistic exchange.

- Exemplify the principle of communicating vessels between the Local, Regional, National and European History.

- Based on the historical research, develop communication skills, ICT and foreign language skills.

- Develop data processing and linguistic skills by giving the students hands-on experience on planning and organizing a common project.

-Implement projects within social entrepreneurship

-Development of transversal skills for European students.

- Prove our willingness to integrate good practices and new methods into daily teaching activities and thus enhance the professional profile of a dynamic and committed European teacher.

-Build  a positive attitude towards school education.

Dissemination

Every intellectual output will be openly accessible to the general public through the internet and in printed form. There will also be dissemination activities organized in each country  through digital presentations, crafts fair, festivals, interviews, blogs, e-magazine, articles, media coverage.

 

 

 

 

Through the mobility plans each country will be both a host and a guest during the project.  The host will prepare the visit of the other six countries (exhibitions, debates, trips, symposium), showing its heritage, its natural beauties, your school, etc..  When visiting other countries, teachers will meet new realities related to teaching methodologies and Heritage.

 

The project and web page will be open to other cities in Europe, so other schools can learn about Heritage and preservation.

.

Εκδηλώσεις

Η σελίδα αυτή δημιουργήθηκε: 20-06-2015

Επιστροφή στην προβολή όλων των προγραμμάτων