Ευρωπαϊκά Προγράμματα Περ/κης Δν/σης Εκπ/σης Κρήτης

Αναλυτικά στοιχεία

Τίτλος προγράμματος: Building emotional relationships to prevent early school leaving

Επιστροφή στην προβολή όλων των προγραμμάτων

Στοιχεία σχολικής μονάδας ή φορέα

ΓΕΛ ΜΟΙΡΩΝ

http://1lyk-moiron.ira.sch.gr

1lyk-moiron@sch.gr

Βαθμίδα: ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Νομός: ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Στοιχεία προγράμματος

Είδος προγράμματος: Erasmus+ KA1

Χρονική διάρκεια: 2014 - 2015

Ιστότοπος προγράμματος: http://1lyk-moiron.ira.sch.gr/index.php/sch-draseis/schdraseis-2014-15/110-sch-draseis/schdraseis-2014-15/219-erasmuspluska1

Στοιχεία επικοινωνίας: Βιργινία Δακανάλη oikomania1@hotmail.com

Εταίροι

E.RI.FO ENTE PER LA RICERCA E FORMAZIONE, ROME, ITALY.

Αναλυτική περιγραφή (ελληνικά)

Θεματικοί άξονες του προγράμματος

Πρόωρη μαθητική διαρροή

  • Η προβληματική του θέματος
  • Η προοπτική της παρέμβασης
  • Συμπτώματα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου
  • Συμβουλές και προτάσεις

Παράγοντες/αίτια που οδηγούν στη μαθητική διαρροή

  • Χαμηλό πνευματικό επίπεδο της οικογένειας ? χαμηλές προσδοκίες
  • Οικονομικοί λόγοι- οικονομική κρίση ?οικονομική ανισότητα
  • Προσωπικοί λόγοι- η εφηβεία- η ηλικία- ο έφηβος είναι ευάλωτος-χαμηλή αυτοεκτίμηση
  • Εκπαιδευτικοί λόγοι- κακή επικοινωνία στο σχολείο
  • Σχολική αποτυχία
  • Εκπαιδευτικό σύστημα

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο παγκόσμιες πολιτικές κατά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου προσπαθήσουν να επικεντρωθούν σε τρία επίπεδα:

  • πρόληψη
  • παρέμβασης
  • και αντιστάθμισης

Παρεμβάσεις από την πλευρά των εκπαιδευτικών

  • να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μαθητών τους
  • να εξηγήσουν στους μαθητές του γιατί είναι σημαντική η εκπαίδευση και η κατάρτιση στη ζωή τους και θα επισημάνει τους πολλαπλούς κινδύνους που ελλοχεύουν από πιθανή εγκατάλειψη του σχολείου
  • να δώσουν κίνητρα στους μαθητές να αναπτύξουν την προσωπικότητα τους μέσα στο σχολείο και να φανούν αποτελεσματικοί
  • να κάνουν τους μαθητές να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση και να αισθανθούν ενεργά κοινωνικά μέλη
  • να τους δώσουν τη δυνατότητα να εκφραστούν, να μιλήσουν για ό, τι τους ενοχλεί στο εκπαιδευτικό σύστημα και να τους κάνουν να νιώσουν ίσοι με τους συμμαθητές τους
  • να μη χρησιμοποιούν τις αρνητικές προσδοκίες για ορισμένες ομάδες μαθητών, όπως τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών.
  • να εμπλέξουν με ποικίλους τρόπους τους μαθητές στη μαθητική ζωή και κυρίως σε αθλητικές δραστηριότητες, συνεργατικές και βιωματικές δράσεις, projects έτσι ώστε να μαθαίνουν μέσα από τη δράση learning by doing
  • να συνεργαστούν εποικοδομητικά με την οικογένεια

Description in English

Specific objectives

 

Thanks to this project the participants:

 - acquired knowledge about early school leaving situation in different European countries;

 - acquired knowledge and practical skills about innovative methodologies and get tools oriented to know and handle student?s emotions and discomfort;

 - practiced and gained confident with methodologies to motivate and involve students at risk;

 - acquired knowledge about best practices that face up to early school leaving in Europe and analyzed successful projects;

 - shared experiences and points of view through intercultural exchanges structured according to a problem solving approach;

 - spent one week in Rome with travel, accommodation and food all covered by Grundtvig in-service training scholarship.

 

A hands-on approach: learning by doing

 The methodology was highly practical and concrete. The training availed itself of the Flipped methodology, which relied on a social and constructive learning implemented by laboratories and educational games taking place in a collaborative context, with the teacher?s support. Furthermore the participants, had experiencing the Flipped Methodology during the training, became able to use it to create by themselves innovative lessons to motivate and involve students at risk. The trainers made extensive use of evidence-based examples and experiences. Every day the concepts and methodologies being studied, associated to exercises and laboratories in order to made the participants immediately confident with the new tools. Interaction was the key as the lessons that included sharing of experience, analysis of case studies, individual and team work, assignments, discussions, presentations, role games.

 

Course Programme

 day 1

15:00 ? 17:00 Welcome aperitif with personal presentation of the participants and organizations (icebreaker game)

17:00?19:00 Presentation of learners? s experiences about early school

day 2

09:00 ? 10:00 Methodology and objectives presentation with learning needs analysis

10:00 ? 11:30 Overview on the problem of early school leaving, case studies, best practices in Europe

11:30 ? 13:00 Dealing with emotion: a psychological approach to adolescent?s discomfort ? role game

13:00 ? 14:00 Lunch break

From 14:00 Presentation of Rome and cultural itineraries proposals within the City day

Day 3

09:00 ? 10:30 Flipped methodology: examples and laboratories

10:30 ? 13:00 The narrative grammar as a tool to know students? needs: autobiographical method ? exercises and laboratories

13:00 ? 14:00 Lunch break

From 14:00 Cultural itineraries proposals within the City

day 4

09:00 ? 11:00 An innovative way to get students involved in the lesson: educational games ? examples and laboratories

11:00 ? 13:00 Simulation of an educational game

13:00 ? 14:00 Lunch break

From 14:00 Cultural itineraries proposals within the City

day 5

09:00 ? 12:00 Work project: Invent your educational game

12:00 ? 13:00 Evaluation of the course, feedbacks

13:00 ? 14:00 Lunch break

From 14:00 Cultural Training Activities in Rome

Εκδηλώσεις

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια στα πλαίσια του Erasmus plus 1 (http://1lyk-moiron.ira.sch.gr/index.php/sch-draseis/schdraseis-2014-15/110-sch-draseis/schdraseis-2014-15/225-edugame-erasmus)

Διαδικτυακό ερωτηματολόγιο για τη σχολική διαρροή (https://docs.google.com/forms/d/1DRb_BrZEu4FGs4SjVtKExW4l9yYq-7anz2rJJG6tFA8/viewform)

Η σελίδα αυτή δημιουργήθηκε: 10-06-2015

Επιστροφή στην προβολή όλων των προγραμμάτων