European projects
Erasmus+ Sport
Προγράμματα σχολείων
Εκδηλώσεις διάχυσης
Προωθητές Ευρ. Προγ/των
Αναζήτηση
Αναλυτικά στοιχεία
Τίτλος προγράμματος: Building emotional relationships to prevent early school leaving
Επιστροφή στην προβολή όλων των προγραμμάτων
Στοιχεία σχολικής μονάδας ή φορέα
Στοιχεία προγράμματος
Είδος προγράμματος: Erasmus+ KA1
Χρονική διάρκεια: 2014 - 2015
Ιστότοπος προγράμματος: http://1lyk-moiron.ira.sch.gr/index.php/sch-draseis/schdraseis-2014-15/110-sch-draseis/schdraseis-2014-15/219-erasmuspluska1
Στοιχεία επικοινωνίας: Βιργινία Δακανάλη oikomania1@hotmail.com
Εταίροι
E.RI.FO ENTE PER LA RICERCA E FORMAZIONE, ROME, ITALY.
Αναλυτική περιγραφή (ελληνικά)
Θεματικοί άξονες του προγράμματος
Πρόωρη μαθητική διαρροή
- Η προβληματική του θέματος
- Η προοπτική της παρέμβασης
- Συμπτώματα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου
- Συμβουλές και προτάσεις
Παράγοντες/αίτια που οδηγούν στη μαθητική διαρροή
- Χαμηλό πνευματικό επίπεδο της οικογένειας ? χαμηλές προσδοκίες
- Οικονομικοί λόγοι- οικονομική κρίση ?οικονομική ανισότητα
- Προσωπικοί λόγοι- η εφηβεία- η ηλικία- ο έφηβος είναι ευάλωτος-χαμηλή αυτοεκτίμηση
- Εκπαιδευτικοί λόγοι- κακή επικοινωνία στο σχολείο
- Σχολική αποτυχία
- Εκπαιδευτικό σύστημα
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο παγκόσμιες πολιτικές κατά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου προσπαθήσουν να επικεντρωθούν σε τρία επίπεδα:
- πρόληψη
- παρέμβασης
- και αντιστάθμισης
Παρεμβάσεις από την πλευρά των εκπαιδευτικών
- να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μαθητών τους
- να εξηγήσουν στους μαθητές του γιατί είναι σημαντική η εκπαίδευση και η κατάρτιση στη ζωή τους και θα επισημάνει τους πολλαπλούς κινδύνους που ελλοχεύουν από πιθανή εγκατάλειψη του σχολείου
- να δώσουν κίνητρα στους μαθητές να αναπτύξουν την προσωπικότητα τους μέσα στο σχολείο και να φανούν αποτελεσματικοί
- να κάνουν τους μαθητές να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση και να αισθανθούν ενεργά κοινωνικά μέλη
- να τους δώσουν τη δυνατότητα να εκφραστούν, να μιλήσουν για ό, τι τους ενοχλεί στο εκπαιδευτικό σύστημα και να τους κάνουν να νιώσουν ίσοι με τους συμμαθητές τους
- να μη χρησιμοποιούν τις αρνητικές προσδοκίες για ορισμένες ομάδες μαθητών, όπως τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών.
- να εμπλέξουν με ποικίλους τρόπους τους μαθητές στη μαθητική ζωή και κυρίως σε αθλητικές δραστηριότητες, συνεργατικές και βιωματικές δράσεις, projects έτσι ώστε να μαθαίνουν μέσα από τη δράση learning by doing
- να συνεργαστούν εποικοδομητικά με την οικογένεια
Description in English
Specific objectives
Thanks to this project the participants:
- acquired knowledge about early school leaving situation in different European countries;
- acquired knowledge and practical skills about innovative methodologies and get tools oriented to know and handle student?s emotions and discomfort;
- practiced and gained confident with methodologies to motivate and involve students at risk;
- acquired knowledge about best practices that face up to early school leaving in Europe and analyzed successful projects;
- shared experiences and points of view through intercultural exchanges structured according to a problem solving approach;
- spent one week in
A hands-on approach: learning by doing
The methodology was highly practical and concrete. The training availed itself of the Flipped methodology, which relied on a social and constructive learning implemented by laboratories and educational games taking place in a collaborative context, with the teacher?s support. Furthermore the participants, had experiencing the Flipped Methodology during the training, became able to use it to create by themselves innovative lessons to motivate and involve students at risk. The trainers made extensive use of evidence-based examples and experiences. Every day the concepts and methodologies being studied, associated to exercises and laboratories in order to made the participants immediately confident with the new tools. Interaction was the key as the lessons that included sharing of experience, analysis of case studies, individual and team work, assignments, discussions, presentations, role games.
Course Programme
day 1
15:00 ? 17:00 Welcome aperitif with personal presentation of the participants and organizations (icebreaker game)
17:00?19:00 Presentation of learners? s experiences about early school
day 2
09:00 ? 10:00 Methodology and objectives presentation with learning needs analysis
10:00 ? 11:30 Overview on the problem of early school leaving, case studies, best practices in
11:30 ? 13:00 Dealing with emotion: a psychological approach to adolescent?s discomfort ? role game
13:00 ? 14:00 Lunch break
From 14:00 Presentation of Rome and cultural itineraries proposals within the City day
Day 3
09:00 ? 10:30 Flipped methodology: examples and laboratories
10:30 ? 13:00 The narrative grammar as a tool to know students? needs: autobiographical method ? exercises and laboratories
13:00 ? 14:00 Lunch break
From 14:00 Cultural itineraries proposals within the City
day 4
09:00 ? 11:00 An innovative way to get students involved in the lesson: educational games ? examples and laboratories
11:00 ? 13:00 Simulation of an educational game
13:00 ? 14:00 Lunch break
From 14:00 Cultural itineraries proposals within the City
day 5
09:00 ? 12:00 Work project: Invent your educational game
12:00 ? 13:00 Evaluation of the course, feedbacks
13:00 ? 14:00 Lunch break
From 14:00 Cultural Training Activities in
Εκδηλώσεις
Εκπαιδευτικά Παιχνίδια στα πλαίσια του Erasmus plus 1 (http://1lyk-moiron.ira.sch.gr/index.php/sch-draseis/schdraseis-2014-15/110-sch-draseis/schdraseis-2014-15/225-edugame-erasmus)
Διαδικτυακό ερωτηματολόγιο για τη σχολική διαρροή (https://docs.google.com/forms/d/1DRb_BrZEu4FGs4SjVtKExW4l9yYq-7anz2rJJG6tFA8/viewform)