Ευρωπαϊκά Προγράμματα Περ/κης Δν/σης Εκπ/σης Κρήτης

Προωθητές Ευρ. Προγ/των

Αναζήτηση

Διάχυση

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Κρήτης συμμετείχε σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων-Εκπαιδευτικές Συμπράξεις Grundtvig διετούς διακρατικής συνεργασίας (2013-2015) μεταξύ οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων από το Βέλγιο, την Β. Ιρλανδία, την Ισπανία, την Πολωνία, και την Τουρκία με θέμα « How to be a grandparent».

Το πρόγραμμα Grundtvig  με την υποστήριξη του ΙΚΥ επιχορηγούσε δράσεις για την προώθηση της ευρωπαϊκής συνεργασίας, της ποιότητας, της καινοτομίας και της ευρωπαϊκής διάστασης σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Στόχος του προγράμματος ήταν η ανταλλαγή εμπειριών και εκπαιδευτικών μεθόδων σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος με ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευτών, των εκπαιδευομένων ενηλίκων και μαθητών της Ε΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Αλικαρνασσού. Αυτή η ανταλλαγή εμπειριών, πρακτικών και μεθόδων συνέβαλε στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης της ποικιλόμορφης ευρωπαϊκής πολιτιστικής, κοινωνικής και οικονομικής πραγματικότητας και στην καλύτερη κατανόηση περιοχών κοινού ενδιαφέροντος στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Δημιούργησε δε για τους εκπαιδευόμενους ενήλικες που συμμετείχαν στο έργο ευκαιρίες για τους  άνεργους, ιδίως εκείνων ηλικίας 50+, με ή  χωρίς τη βασική εκπαίδευση, ώστε να τους δοθούν κίνητρα για να αποκτήσουν γνώσεις Αγγλικών και Νέων Τεχνολογιών, με τη στήριξη του Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Ηρακλείου και του Τμήματος Δια βίου Μάθηση, καθώς και Λογοτεχνίας, Ιστορίας, Μουσικής και δεξιοτήτων συνεργασίας, επικοινωνίας προκειμένου να ενσωματωθούν σε ένα νέο κοινωνικό περιβάλλον, ξεκινώντας μια νέα ζωή και συμμετέχοντας σε πολιτιστικές  και δημιουργικές δραστηριότητες και εργαστήρια. Στόχος μας ήταν επίσης να ανταλλάξουν απόψεις  για τον πολιτισμό, την τέχνη, για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες τους για να ζήσουν μια ανεξάρτητη ζωή διασφαλίζοντας παράλληλα ένα υψηλόεπίπεδοτηςμητυπικής και της άτυπηςεκπαίδευσης.

Οι συμμετέχοντες ενήλικες, οι οποίοι ήταν γονείς και παππούδες, κάποιοι όμως άνεργοι ή κάποιοι χωρίς εγγόνια, ηλικίας πάνω από 50 χρονών, ή μαθητές σε Εσπερινό Σχολείο ή στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, είχαν την ευκαιρία κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου, να μεταβούν στους εταιρικούς φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων, να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους, για τους φόβους τους για το μέλλον.

Η ευρωπαϊκή αυτή συνεργασία περιλάμβανε ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων όπως ανταλλαγές/εκπαιδευτικές επισκέψεις προσωπικού και ενηλίκων εκπαιδευομένων των συνεργαζομένων οργανισμών, ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών, επικοινωνία και δικτύωση, κυρίως με χρήση τεχνολογιών της επικοινωνίας και της πληροφορίας, σεμινάρια, συνέδρια, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις, εκθέσεις  σχετικές με τους στόχους της εκπαιδευτικής σύμπραξης, παραγωγή ταινιών   animation και διάδοση ενημερωτικού υλικού, ερωτηματολόγια αξιολόγησης του έργου, εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης και διάδοσης εμπειρίας και αποτελεσμάτων.

Κατά τη διάρκεια της  διακρατικής συνάντησης στην Β. Ιρλανδία παρουσιάστηκε η δίγλωσση ταινία - κόμικ με τίτλο   «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος-Ταξίδι στο φως»    για τη ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των μικρών μαθητών και της ομάδας των ενηλίκων μέσα από τις παραμυθο-αφηγήσεις των ενηλίκων στους μαθητές, τις επισκέψεις σε μουσειακούς χώρους, τις ζωγραφιές γιορτάζοντας έτσι τα 400 χρόνια από το θάνατό του.

Ειδικότερα κατά τη διάρκεια της «εβδομάδας δραστηριοτήτων» που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο και στα Χανιά τον περασμένο Οκτώβριο, πραγματοποιήθηκαν δράσεις όπως ασκήσεις ενδυνάμωσης της ομάδας, εργαστήρια μαγειρικής, ζωγραφικής, κεραμικής, μουσικής, μουσειακής αγωγής και άθλησης όπου συμμετείχαν 40 ενήλικες εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι των εταιρικών χωρών  καθώς και  13 μαθητές από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Αλικαρνασσού. Στόχοι των εργαστηρίων ήταν οι διακριτές πολιτισμικές ταυτότητες να δράσουν και να αλληλεπιδράσουν, να μετασχηματίσουν και να μετασχηματιστούν με αφετηρία μια δυνατή συναισθηματικά και δημιουργική διαγενεακή επικοινωνία που συντελείται στο πλαίσιο πρωτότυπων βιωματικών δράσεων, κοινών για τους ενήλικες ηλικίας 50+ και τους εμπλεκόμενους μαθητές. Επίσης η προώθηση της συνεργασίας, μέσω βιωματικών δράσεων, όλων των εμπλεκομένων (μαθητών, ενηλίκων ηλικίας 50+, τοπικών φορέων) ώστε να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κοινωνικού αποκλεισμού, να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση τους, να «δουλέψουν» σε θέματα όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, ανάληψη πρωτοβουλιών, λήψη αποφάσεων, εποικοδομητική διαχείριση των συναισθημάτων

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέλημα  όλων των εργαστηρίων που σχεδίασε και   υλοποίησε η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος της Περιφερειακής Διεύθυνσης  ήταν η συνεχής  ανατροφοδότηση ανάμεσα στους ενήλικες εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές από όλες τις χώρες,  αλλά  και τους  μαθητές του 2ου Δ.Σ. Αλικαρνασσού  μέσα από εμπειρίες συνεργατικής μάθησης και  δημιουργικής έκφρασης με όχημα τις τέχνες : την τέχνη της μουσικής, την τέχνη της ζωγραφικής,  την τέχνη της κεραμικής.  Ξεχωριστή αίσθηση προκάλεσε  το εργαστήριο ζωγραφικής, που πραγματοποιήθηκε στον υπαίθριο χώρο της Λότζια με  εμψύχωση της εικαστικού μέλος  της  παιδαγωγικής ομάδας  της Τουρκίας, με στόχο να αναδειχθεί το πανανθρώπινο και διαχρονικό  μήνυμα της ειρήνης των λαών, ποίησης και τέχνης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρχανών και Ανωγείων, ενώ το υλικό και τα έργα που δημιουργήθηκαν από τις  ομάδες εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων  θα αξιοποιηθούν  στο μέλλον στο σχολείο ως αφετηρίες για διάλογο σε μαθήματα στις σχολικές αίθουσες (με στόχο τη βιωσιμότητα σχολικού σχεδίου, ως ένα νέο στόχο του νέου προγράμματος Erasmus+).  Επίσης το βιωματικό εργαστήριο  στο Μουσείο Σχολικής Ζωής του  Δήμου Χανίων στηρίχθηκε στην εμψύχωση  εκπαιδευτικού υλικού για ενήλικες  με τίτλο «CULTURE GAMES» που είχε δημιουργήσει η παιδαγωγική ομάδα του Συλλόγου Φίλων σε  αντίστοιχο  ευρωπαϊκό πρόγραμμα  GRUNDTVIG το 2011.

Κατά τη διάρκεια των διακρατικών συναντήσεων στην Ελλάδα, στο Βέλγιο και στην Ισπανία επισκέφτηκαν τον Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης, το Δήμαρχο του Turnhout και της Σεββίλλης αντίστοιχα καθώς και  το Ευρωκοινοβούλιο στο πλαίσιο διασύνδεσης του σχεδίου με την τοπική  κοινωνία ανοίγοντας διαύλους διάδοσης με τοπικούς φορείς με στόχο την μεγιστοποίηση της αξίας της διακρατικής ανταλλαγής, της προώθησης της κυκλοφορίας καλών πρακτικών εξασφαλίζοντας πιο διευρυμένο αντίκτυπο των αποτελεσμάτων και τέλος την κατανόηση των ενηλίκων εκπαιδευομένων ότι αποτελούν μέρος ενός πολυπολιτισμικού ευρωπαϊκού περιβάλλοντος, το οποίο περιλαμβάνει ποικιλία πολιτισμών, εθνοτήτων και γλωσσών.

Κατά τη λήξη του προγράμματος, στη φάση της αξιολόγησης οι εμπλεκόμενοι μαθητές και ενήλικες της Κρήτης στις συνεντεύξεις που έδωσαν στη συντονίστρια Τζένη Ψαλτάκη αποκάλυψαν πως δημιουργήθηκαν σχέσεις εγγονού-παππού/γιαγιάς δεσμοί που θα διαρκέσουν και στο μέλλον!

 

 

 

 

 

Context (2)

The project addresses to the unemployed 50+ adults who have no family, adults who are living in nursing homes or/and to seniors without a basic education; to groups of adults who are disadvantaged from social, economic and cultural points of view, and helps them to become active and share their experience.

2013 is the Year of the Active Citizenship and we would like, through various activities described in this application form, to motivate the adults to learn and acquire new skills. They will learn and have the opportunity to communicate into a foreign language, to use multimedia and computers in order to obtain audiovisual materials and promote the intercultural education. Social inclusion is also assured. The adults will realize in common sets of audiovisual materials and other didactic materials such as puppets embodying historical or literary characters, comics etc. Legends, culture and traditions, puppet theatre, drawing, painting, singing, traditional handmade objects and languages will be promoted by the target groups/trainees through artistic programmes, workshops and shows developed by the partner organizations in collaboration with primary and secondary schools and local authorities to help the institutionalized children/pupils or without parents/grandparents to avoid social exclusion.

In this way the adults play the role of grandparents, integrate themselves in a new social environment, start a new life and can even find new jobs and live a family life.

Information clubs and workshops will be set in order to assure the communication among the members of the target group and help them work together at European level.

Diversity will be promoted through a well-organized management in order to assure a high level of the non-formal and informal education.

Objectives-Problems-Approaches

The concrete objectives:

a) to design a pedagogical model of intervention concerning the raising of the motivation for learning among social and economic disadvantage groups of adults, especially 50+ and on how they can work with children.

b) to develop skills and abilities of the disadvantaged groups of adults in handmade objects, multimedia, ICT, communication in foreign languages in order to be able to integrate themselves in the social life and also to help children without families or institutionalized to be integrated in the normal life;

c) to promote the intercultural dialogue through centres of information and workshops and e-inclusion at the European level;

d) to set international clubs where the target groups, the trainers, trainees and local authorities can promote the intercultural education;

e) to raise the professional performance of the trainers and organizations in the field of the adult education.

 

- Subjects/problems we address to:

a) Reducing the intergenerational gap through networkings for a better social integration;

b) Promoting I.C.T. and multimedia for a better life;

c) New methodologies of working with adults;

d) Culture and traditions – intercultural education.

 

- Approaches to achieve the objectives:

a) The activities are concentrated on playing. Setting national and international contests among the adults concerning audiovisual didactic materials for children will draw the attention of the adults towards their own talent and imagination to be mixed with the abilities of making objects such as puppets, and comics and short films. They will love to play, sing and make different toys for children. They will also be aware of what they can make for a future life – their and others’ lives. The adults will be concentrated on the optimistic part of life. They will feel they are useful. Direct communication is assured.

b) Foreign languages and I.C.T. courses will help the target groups to keep in touch during and after the project activities;

c) We will promote the activities through conferences and seminars in such a way that they will be known and asked by schools, local authorities, parents-teachers associations and other factors interested in integration of the target groups in a normal life.

Εταίροι (Partners)

Coordinator Organisation

Organisation 1: Taxandria cvo Turnhout

City: Turnhout

Country: Belgium

Legal status: public

 

Organisation 2: Bartın Güzel Sanatlar ve Turizm Derneği Gençlik Kulübü

City: Bartın

Country: Turkey

Legal status: private

 

Organisation 3: CEPER "El Palmarillo"

City: Dos Hermanas - Andalucía

Country: Spain

Legal status: public

 

Organisation 4: South Eastern Regional College

City: Bangor - Northern Ireland

Country: United Kingdom

Legal status: public

 

Organisation 5: Szydłowskie Stowarzyszenie Pomocy Dziecion "Przyjazny Kąt"

City: Grabica - Lodzkie

Country: Poland

Legal status: private

 

Organisation 6: Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Crete

City: Heraklion

Country: Greece

Legal status: public

Context

The project addresses to the unemployed 50+ adults who have no family, adults who are living in nursing homes or/and to seniors without a basic education; to groups of adults who are disadvantaged from social, economic and cultural points of view, and helps them to become active and share their experience.

2013 is the Year of the Active Citizenship and we would like, through various activities described in this application form, to motivate the adults to learn and acquire new skills. They will learn and have the opportunity to communicate into a foreign language, to use multimedia and computers in order to obtain audiovisual materials and promote the intercultural education. Social inclusion is also assured. The adults will realize in common sets of audiovisual materials and other didactic materials such as puppets embodying historical or literary characters, comics etc. Legends, culture and traditions, puppet theatre, drawing, painting, singing, traditional handmade objects and languages will be promoted by the target groups/trainees through artistic programmes, workshops and shows developed by the partner organizations in collaboration with primary and secondary schools and local authorities to help the institutionalized children/pupils or without parents/grandparents to avoid social exclusion.

In this way the adults play the role of grandparents, integrate themselves in a new social environment, start a new life and can even find new jobs and live a family life.

Information clubs and workshops will be set in order to assure the communication among the members of the target group and help them work together at European level.

Diversity will be promoted through a well-organized management in order to assure a high level of the non-formal and informal education.

LLP Partner Search

<< < April 2024 > >>
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Facebook
join us on FaceBook